Aproape jumătate din autoturismele noi din Uniunea Europeană sunt electrificate
Vânzările de mașini electrice în UE au reprezentat aproape jumătate din totalul înmatriculărilor de autoturisme noi în perioada ianuarie-noiembrie 2023, conform Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, conform Reuters și Agerpres.
Mașinile electrice, fie că este vorba de modele complet electrice, hibride plug-in sau hibride complete, au reprezentat peste 47,6% din totalul înmatriculărilor de autoturisme noi în UE în luna noiembrie, în creștere de la 43% în aceeași perioadă a anului trecut, conform ACEA.
Înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au crescut cu 6,7% în noiembrie, a 16-a lună consecutivă de majorare, cu o creștere de 13,3% față de anul precedent în ceea ce privește înmatriculările de mașini electrice.
Înmatriculările de mașini pe benzină au crescut cu 4,2%, în timp ce cele diesel au scăzut cu 10,3%. Înmatriculările de mașini complet electrice au crescut cu 16,4% față de anul precedent, la 144.378 de mașini. În Germania, principala piață de vehicule electrice din Europa, au scăzut cu 22,5%, la 44.942 de vehicule.
În ceea ce privește piața produselor electrificate, consumatorii continuă să prefere vehiculele hibrid-electrice, cu o creștere de 28,7% de la an la an, în timp ce cererea de vehicule hibride de tip plug-in a scăzut cu 22,1%. În Germania, Franța și Italia, înmatriculările de automobile hibrid-electrice au depășit 1,5 milioane de vehicule de la începutul anului, dintr-un total de aproape 2,5 milioane de vehicule în UE.
Cu toate acestea, conform ACEA, în ciuda creșterii vehiculelor electrice, sectorul riscă să rămână în urma altor regiuni fără o strategie industrială solidă a UE, din cauza dominației Chinei în lanțul de aprovizionare și a stimulentelor oferite de SUA pentru producătorii săi de automobile.
Unii producători de automobile și analiști au menționat o plafonare a cererii de vehicule electrice în ultimele luni. Cel mai mare producător auto din Europa, Volkswagen, a declarat în octombrie că cererea de vehicule electrice nu se dezvoltă așa cum se aștepta, în timp ce producătorul de vehicule de lux Mercedes-Benz a avertizat cu privire la o piață a vehiculelor electrice „brutală”, caracterizată de reduceri puternice de prețuri și probleme legate de lanțul de aprovizionare.
Înmatriculările la Volkswagen și Renault au crescut cu 11,4% și, respectiv, 6,1% în noiembrie, în timp ce înmatriculările au scăzut cu 7,3% pentru Stellantis, conform ACEA. Compania de mașini electrice a lui Elon Musk, Tesla, a înregistrat un salt de aproape 45% în aceeași lună, reprezentând aproape 22% din înmatriculările de mașini complet electrice din UE.
În total, numărul de vehicule noi înmatriculate în noiembrie în UE, Marea Britanie și în Asociația Europeană a Liberului Schimb (AELS) a crescut cu 6%, până la 1,08 milioane de vehicule.