Grupul francez Carrefour, cel mai mare retailer din Europa, s-a declarat marţi încrezător cu privire la rezultatele pentru acest an după ce a raportat un flux de numerar record de 1,62 miliarde de euro pentru 2023 şi o creştere de 18,5% a profitului operaţional pe piaţa principală din Franţa, în contextul inflaţiei ridicate, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
Aceste rezultate solide şi fluxul solid de numerar au permis Carrefour să îşi recompenseze investitorii cu o majorare de 55% a dividendelor, până la 0,87 euro pe acţiune, şi lansarea unui nou program de răscumpărări de acţiuni, în valoare de 700 de milioane de euro.
„În 2024, grupul ar urma să beneficieze de un context de piaţă mai favorabil în Europa, pe fondul continuării revenirii puterii de cumpărare a consumatorilor”, a declarat directorul financiar Matthieu Malige. Potrivit acestuia, Carrefour îşi propune să îşi majoreze veniturile în 2024, în condiţiile în care inflaţia produselor alimentare în Franţa este de aşteptat să se reducă până la o singură cifră.
Vânzările Carrefour au crescut cu 10,4% ăn 2023
În 2023, vânzările Carrefour au crescut cu 10,4%, până la 94,13 miliarde de euro, la un curs de schimb constant, în timp ce profitul operaţional a crescut cu 9,8% până la 2,26 miliarde de euro.
Directorul financiar a subliniat că veniturile Carrefour nu au fost afectate de disputa pe tema preţurilor de vânzare cu grupul american de răcoritoare şi snacks-uri Pepsico. „Negocierile nu s-au finalizat încă”, le-a spus Malige jurnaliştilor, făcând referire la ceea ce Carrefour a descris drept majorări inacceptabile de preţuri care luna trecută au determinat grupul francez să retragă produsele Pepsico de pe rafturile magazinelor din Franţa şi alte patru ţări.
Pe piaţa din România,Carrefour a ajuns la peste 430 de magazine, în 113 oraşe din ţară, şi peste 17.000 de angajaţi.