Avionul ministrului rus de externe Serghei Lavrov nu a putut fi realimentat la Rio de Janeiro din cauza sancțiunilor: va merge la întâlnirea cu președintele brazilian cu altă aeronavă.
Acest lucru este raportat de Deutsche Welle, citând portalul Aero Telegraph.
Ministrul rus de externe, care a participat la summitul G20 de la Rio de Janeiro, nu a putut zbura imediat de acolo spre capitală pentru a se întâlni cu președintele brazilian Lula da Silva.
Motivul a fost că avionul guvernamental Il-96 care îl transporta pe Lavrov rămăsese fără combustibil, iar operatorul brazilian a refuzat să realimenteze aeronava din cauza riscului de a fi supus unor sancțiuni secundare din partea SUA.
Potrivit rapoartelor mass-media, partea braziliană i-a oferit în cele din urmă lui Lavrov să zboare la întâlnirea cu da Silva în avionul ministrului brazilian de externe Mauro Vieira. Se presupune că acest lucru îi va permite lui Lavrov să ajungă la timp pentru întâlnire, iar avionul rusesc îl va prelua mai târziu, după ce se va realimenta în altă parte.
În decembrie, presa a relatat că președintele brazilian l-a invitat pe Putin la summitul G20, dar nu a garantat că acesta nu va fi arestat.
Pericolul sancțiunilor
Sancțiunile americane îl includ nu numai pe el ca persoană fizică, ci și companiile care îi furnizează orice tip de servicii. Prin urmare, furnizorii de combustibil care deservesc orice aeronavă folosită de Lavrov ar putea fi sancționați și li s-ar putea interzice să facă afaceri cu SUA, inclusiv companiile private americane.
Din cauza acestei temeri, VIBRA, cunoscută anterior sub numele de BR Distribuidora și care era o divizie a Petrobras, a refuzat să furnizeze combustibil pentru avionul IL-96 din Brasilia. Realimentarea Ilyushin-ului în capitala braziliană era necesară pentru ca acesta să zboare fără escală până la Casablanca, unde urma să fie realimentat din nou pentru a ajunge în Rusia prin noi rute care evită spațiul aerian european.
Dacă VIBRA ar fi furnizat combustibil pentru IL-96, ar fi putut fi împiedicată să vândă combustibil către American Airlines, Delta Airlines și United Airlines, care sunt companiile aeriene americane care operează în mod regulat în Brazilia.
Compania de carburanți a preferat să nu comenteze subiectul și aprovizionarea pentru plecarea de la Rio spre Maroc a fost asigurată de Jetfly Combustíveis.
Pentru a evita anularea cursei, guvernul brazilian a consultat Forțele Aeriene braziliene cu privire la disponibilitatea kerosenului de aviație (JETA1) la baza aeriană Galeão, însă militarii au raportat că nu dispun de o cantitate suficientă.
Cazul actual de la Brasilia amintește foarte mult de un altul: cel al avionului Boeing 747-300 al companiei venezuelene Emtrasur, căruia i s-a refuzat realimentarea în Argentina, Uruguay, Paraguay și Brazilia. Jumbo-ul a fost reținut la Buenos Aires până când a fost confiscat de SUA și transferat recent în Florida.