Google search engine
AcasăEXTERNERyanair si Wizz Air au raportat probleme inclusiv deasupra României / Harta

Ryanair si Wizz Air au raportat probleme inclusiv deasupra României / Harta


Mii de zboruri de linie  au fost afectate de presupuse bruiaje rusești, iar surse din aviație au calificat tactica drept „extrem de periculoasă” și o amenințare majoră la adresa siguranței aeriene.

Atacurile electronice au făcut ca sistemele de navigație prin satelit să devină inutile, astfel încât aeronavele nu sunt sigure de rute și se străduiesc să spună altora unde se află.

Datele false au forțat avioanele să se abată și să se scufunde pentru a evita obstacole fantomatice care nu existau cu adevărat.

Surse din industrie avertizează că acest lucru este extrem de periculos.

În opt luni, până la sfârșitul lunii martie, 2.309 zboruri Ryanair și 1.368 de avioane Wizz Air au înregistrat probleme de navigație prin satelit în regiunea baltică.

De asemenea, au fost afectate 82 de zboruri British Airways, șapte de la Jet2, patru zboruri EasyJet și șapte operate de TUI.

Interferențele din partea forțelor lui Vladimir Putin includ bruiajul și spoofing-ul.

Bruiajul îneacă semnalele reale ale sateliților, inclusiv GPS și sistemul european Galileo.

Spoofing-ul folosește semnale false pentru a păcăli aeronavele să creadă că se află undeva unde nu se află.

O sursă din industrie a declarat: „Informațiile de la ruși sunt false. Este extrem de periculos”.

În ianuarie, organismul european de supraveghere a siguranței aeriene a calificat bruiajul și spoofing-ul drept „atacuri”, dar nu a precizat cine se află în spatele acestora.

Agenția Europeană de Siguranță a Aviației a organizat un summit cu organismul global care reprezintă companiile aeriene pentru a contracara această amenințare.

content-image

content-image

România se află pe harta țărilor afectate de bruiajele venite din Rusia, iar zborurile care pleaca sau tranzitează țară noastră prezintă un risc de mediu de bruiaj sau spoofing.

În mod normal, pasagerii nu știu dacă avionul lor este blocat.

Dar The Sun și-a unit forțele cu cercetătorii de la GPSJAM.org pentru a analiza jurnalele de zbor publice.

Avioanele trimit transmisiuni de supraveghere automată dependentă pentru a le permite celor din apropiere și controlorilor să știe unde se află.

Aceste semnale includ o estimare a modului în care funcționează sistemul de navigație prin satelit. O performanță slabă indică bruiajul sau falsificarea.

content-image

Hotspoturi de bruiaj

GPSJAM recunoaște că semnalele nu dovedesc în mod concludent bruiajul.

Dar a declarat: „Zonele în care un procent semnificativ de aeronave raportează o precizie scăzută a navigației par să se coreleze bine cu zonele în care se știe și se suspectează că există bruiaj.”

Jurnalele arată puncte fierbinți de bruiaj în Marea Baltică, Marea Neagră și estul Mediteranei.

Ne-am concentrat asupra Mării Baltice, unde 46 000 de aeronave au raportat probleme de navigație prin satelit între august și sfârșitul lunii martie.

Singurul transportator britanic important care nu a fost afectat a fost Virgin Atlantic, deoarece aeronavele sale nu zboară prin această regiune.

Cercetările noastre au arătat că numărul atacurilor rusești suspecte a crescut de la mai puțin de 50 pe săptămână anul trecut la peste 350 pe săptămână luna trecută.

Expertul în război Dr. Jack Watling, de la think tank-ul RUSI, a declarat: „Rușii folosesc de mult timp bruiajul GPS ca instrument de hărțuire, proiectându-l peste granițele NATO.

„Oriunde există o garnizoană rusă mare, vedeți refuzul GPS și există una în Kaliningrad.

„Ei doar au chestia asta pornită pentru că există ordine permanente”.

Oficialii din domeniul apărării au acuzat, de asemenea, Rusia că a bruiat semnalele GPS deasupra RAF Akrotiri, în Cipru.

Spoofingul și bruiajul se desfășoară în Ucraina, unde Kievul și Moscova încearcă să împiedice precizia rachetelor și a dronelor.

Reacția companiilor aeriene

Ryanair a declarat: „Dacă vreun sistem de localizare, cum ar fi GPS, nu funcționează, atunci echipajul trece la sisteme alternative”.

Easyjet a declarat că are proceduri pentru a atenua problemele legate de GPS.

TUI nu zboară în Marea Baltică și a declarat că cele șapte aeronave afectate au fost probabil zboruri de poziționare fără pasageri.

BA și Jet2 au refuzat să comenteze.

Glenn Bradley, de la Autoritatea Aviației Civile din Marea Britanie, a insistat că zborul cu avionul rămâne una dintre cele mai sigure forme de călătorie.

El a spus: „Există mai multe protocoale de siguranță pentru a proteja sistemele de navigație de pe aeronavele comerciale.

„Bruiajul GPS nu are un impact direct asupra navigației unei aeronave și, deși este o problemă cunoscută, acest lucru nu înseamnă că o aeronavă a fost bruiată în mod deliberat.

„În timp ce operatorii au pus în aplicare măsuri de atenuare pentru a asigura continuarea operațiunilor în condiții de siguranță, noi colaborăm îndeaproape cu alte autorități de reglementare în domeniul aviației, cu companiile aeriene și cu producătorii de aeronave pentru a limita și a atenua orice riscuri reprezentate de bruiaj și monitorizăm în permanență incidentele din întreaga lume.”



RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

ȘTIRI POPULARE

COMENTARII RECENTE