Google search engine
AcasăECONOMIE​Reorganizarea Ministerului Finanțelor: crește numărul de angajați și apar noi funcții

​Reorganizarea Ministerului Finanțelor: crește numărul de angajați și apar noi funcții


Și Ministerul de Finanțe se reorganizează, nu numai ANAF – instituție despre care HotNews.ro a scris sâmbătă. Apar 76 de noi posturi în organigrama instituției.

Ministerul FinantelorFoto: Hotnews

Proiect reorganizare Ministerul de Finanțe 2024 – click pentru a dechide

1. Numărul maxim de posturi din cadrul Ministerului Finanțelor va fi de 2.077, exclusiv demnitarii.

Instituția motivează acest lucru prin necesitatea înființării unei structuri dedicate „Tax & crime” care să asigure atât relaționarea cu OCDE cât și cu celelalte instituții și autorități naționale cu atribuții și competențe pe zona infracțiunilor fiscale.

“Necesitatea înființării este accentuată inclusiv de faptul că lipsa acestei structuri a determinat întârzierea completării chestionarului lansat de către OCDE României privind participarea la exercițiul de evaluare comparativă a celor 10 principii globale ale OCDE pentru combaterea criminalității fiscale și transmiterea acestuia către OCDE”, conform MF.

De asemenea, menționează că scopul acestei structuri nu este unul limitat în timp, doar la procedura aderării la OCDE, întrucât, pe de o parte ulterior evaluării României, acestei structuri îi va reveni sarcina de a coordona implementarea recomandărilor realizate de această organizație și ulterior aderării îi va reveni sarcina urmăririi și coordonării implementării instrumentelor și practicilor elaborate de OCDE în domeniul TAX & crime.

Totodată, mai spune MF, stabilirea numărului maxim de posturi este justificată și de noile sarcini ce decurg din necesitatea implementării jaloanelor din PNRR, ”Îmbunătățirea mecanismului de programare bugetară” – Jalonul 234 („Actualizarea aplicației informatice BUGET_NG”); ”Elaborarea si aplicarea unei metodologii de planificare bugetară verde ” – Jalonul 123 („Bugetarea verde”); ”Îmbunătățirea predictibilității și a eficienței proceselor decizionale prin întărirea capacității de coordonare a politicilor și analiză de impact la nivelul Guvernului și al ministerelor coordonatoare, precum și prin consolidarea instrumentelor în vederea creșterii calității consultărilor publice la toate palierele administrației (Componenta C14 – Buna guvernanță)”, ținta 403, cât și a celor ce rezultă din procesul de aderare a României la OECD.

2. Încă un post de secretar de Stat la MF plus angajați pentru cabinetul propriu

Proiectul mai prevede înființarea unui post de secretar de stat și a cabinetului acestuia. Acesta s-ar ocupa de ceea ce înseamnă digitalizarea instituției.

„Sistemul informatic al Ministerului Finanțelor, administrat prin Centrul Național pentru Informații Financiare, are cea mai mare amploare în cadrul sistemelor informatice ale administrației publice din România, fiind integrat cu numeroase fluxuri de informații și funcționalități ale instituțiilor publice din România și unele din Uniunea Europeană”, conform MF.

Ministerul spune că nefuncționarea din orice motiv, chiar, parțială, a unuia sau mai multor componente ale acestuia ar echivala cu o situație de dezastru național.

„Importanța funcționării în bune condiții a sistemului informatic al Ministerului Finanțelor gestionat de Centrul Național pentru Informații Financiare a fost recunoscută și prin intermediul hotărârii Consiliului Suprem de Apărare al Țării prin care s-a aprobat că sistemul integrat al Ministerului Finanțelor este de importanță strategică, esențial pentru interesele de securitate ale României”, mai arată instituția în nota de fundamentare.

3. Patru noi funcții

În cadrul Ministerului Finanțelor apar 4 noi funcții:

• de coordonare a activității de analiză a cheltuielilor publice,

• de gestionare și implementare a mecanismului de ajustare a carbonului la frontieră la nivel național

• de gestionare a pachetului de acte normative, prin prisma elementelor de taxare, în vederea conformării planului UE de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu 55% până în 2030 și de a ajunge la neutralitate climatică până în 2050,

• de coordonare și de gestionare a relației cu Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică în domeniul infracțiunilor fiscale (Tax crime)

Proiectul mai prevede desemnarea unui reprezentant în al Ministerului în Banca de Investiții și Dezvoltare.

Evident, nota de fundamentare nu menționează și impactul bugetar, așa cum ne-am obișnuit în ultimii ani, deși ar fi trebuit să existe așa ceva.

Vezi și:

Reorganizare ANAF: Antifrauda va merge cu armament în controale pe e-Transport și e-Sigiliu / Direcția Marilor Contribuabili își pierde personalitatea juridică / Apar noi creșteri salariale și vor fi cumpărate mașini

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

ȘTIRI POPULARE

COMENTARII RECENTE